Mercadona en el context RSC

 
MERCADONA És una companyia de distribució, integrada dins del segment de supermercats, de capital 100% espanyol. El seu president executiu és Juan Roig. Està present en 46 províncies que ,representen una quota de mercat sobre la superfície total d'alimentació a Espanya del 13,5% i contribueixen al dinamisme de l'entorn comercial en el qual estan situades. Actualment formen part de Mercadona més de 70.000 persones, totes elles amb contractes fixos.

Mercadona te com a prioritat  la formació contínua entre la seva plantilla només cal veure que els seus treballadors i la seva fidelització i implicació en l'empresa es en el 2º lloc de les prioritats de l'empresa.

La globalització a contribuït a que les xarxes de proveïdors,clients i consumidors siguen cada vegada majors i amb mes necessitats que cobrir.
Mercadona es una empresa compromesa a cobrir les necessitats tant d'alimentació com de neteja i higiene personal.

Les RSC son fonamentals en la seva estructura empresarial Des de 1993, Mercadona es va iniciar en la filosofia de Qualitat Total. Aquesta decisió ha portat a la companyia a re-alinear els seus objectius instaurant el següent ordre:
-  Client, que internament és conegut amb l'apel·latiu de "El Cap"
- Treballador i client intern.
- Proveïdor i eix fonamental per al bon engranatge de l'estructura empresarial
- Societat , client potencial.
- Capital fonamental per a l'inversió i les polítiques D'RSC

Mercadona és una empresa responsable socialment, té el compromís voluntari de fomentar iniciatives que redundin en el benefici de la societat.