Mercadona - Responsabilitat Social Corporativa i la seva
implantació a l'empresa
Equip intervinent:
Miquel
Angel Segura Monje (Coordinador)
Ana
Conde
Anaïs
Huguet Gimenez
Andrea
Traver Múria
Núria
Botey Relín
Susana
Molina Moya
Judith
Gabarró Molins
Jessica
Saavedra Gutierrez
Període de treball:
Del
31/10/2012 a 04/12/2012
Mitjans emprats:
- Memòries publicades de Mercadona
- Informacions públiques en matèria de RSC
- Articles econòmics, legals y comercials, obtinguts a través de diverses fonts, la majoria en cerques en internet, relacionats amb Mercadona y empreses del sector, RSC i crítica a la seva actuació positives y negatives.
- Opinions personals y criteris conjunts elaborats durant el debat
Objecte d'estudi
El present estudi té com a objectiu
- L’anàlisi comparativa de les característiques de l’aplicació de criteris de Responsabilitat Social Corporativa a Mercadona.
- 10 àmbits clau dins de la RSC analitzables a Mercadona.
- Anàlisi de les polítiques de RSC prioritàries en un context de crisi.
- Grau de coneixement de la RSC
- Definició dels aspectes de la RSC més habituals
- Importància de la implementació de la RSC a les empreses.
- Valoracions de la RSC en el sector alimentació
- Legalitat i RSC
- Estratègia i actuacions en RSC per part de Mercadona
- Percepció de la RSC com a generadora de valor afegit
- Relació entre l'actuació responsable en RSC, creació de valor i increment en productivitat.
Metodologia
S'ha
realitzat un intercanvi d'informació i fonts entre els vuit integrants del grup
4, participant de forma activa durant el període de treball, intentant
contestar les preguntes de la consultora, i alhora crear un blog amb informació
i conclusions de valor.
Abast de l'estudi
L'estudi
està limitat a una sola empresa i al suport d'informació analitzat, incloent
com a punts bàsics d'anàlisis:
1.
Gestió mediambiental
2.
Comunicació i difusió de la informació de
l'empresa
3.
Accions Socials
4.
Treballadors
5.
Pla de Prevenció de Riscos Laborals (PRL
6.
Proveïdors
7.
Clients
8.
Producte
9.
Accionistes
10.
Competència
Fases de l'estudi
·
Fase I: Anàlisi del
cas i creació del grup de debat
·
Fase II:
- Primera pregunta: És MERCADONA una empresa responsable socialment? Incorpora la Responsabilitat Social Corporativa com un valor o com una estratègia d'imatge?
- Segona pregunta: En cas que s’audités la seva RSC quins serien els 10 àmbits claus a auditar?
- Tercera pregunta: En un context de crisi, són les polítiques de RSC prioritàries front d’altres mesures? Quin paper juga la RSC en una conjuntura econòmica com l’actual?
- Conclusions
- Inteacció del grup i creació del blog